Gran Canaria 2018

18.09.2018

Sluníčko, pláže, hory a intenzivní trénink španělštiny. Čtyři týdny na ostrově.

Základní informace o Gran Canarii - letenkách, ubytování, počasí a cenách najdete pod odkazem níže.

První týden @ Lomo Espino Santa Brigida

Vřelé přivítání majitelky Yeyi, smíření se s faktem, že jsme v horách a bez mikin se nehnem a horký ranní čaj s citróny ze zahrady, které chutnají naprosto skvěle.

Naše španělské dobrodružství začíná!

Santa Brigida

Hezké městečko ve vnitrozemí, jihozápadně od hlavního města.

Za návštěvu stojí centrum s náměstím a kostelem a nedělní trh poblíž Casa del Vino (restaurace a muzeum vinařství, které jsme my s dětmi vynechali).

Výlet Nr. 1 - Las Palmas de Gran Canaria

Hóóódně aut a nikde žádná volná parkovací místa, natož tak snad zdarma. Pro nás ne extra městské lidi tedy nic moc zážitek.

Aquarium ale bylo fajn a když se nám podařilo i prokličkovat úzkými uličkami a projet na druhou stranu města, procházku po Playa de las Canteras jsme si užili všichni. Než teda Martínka smetla vlna (v oblečení, samozřejmě) a musel pak 2 km k autu šlapat nahatý, zapnutý až po krk v mé mikině :-).

A PS. kluci se fakt učí i tady

Výlet Nr. 2 - Puerto de las Nieves

Naše srdcová záležitost. Malebný přístav na severo-západě ostrova, který svými modro-bílými domy a poklidnou dovolenkovou atmosférou tááák moc připomíná naše milované Řecko.

Několikrát denně odtud odplouvají trajekty na okolní ostrovy. Pláž je tu s obřími oblázky a podél pobřeží vede hezká promenáda až k přírodním koupacím jezírkům.

Podél celého přístavu najdete restaurace s rybími specialitami a nádhernými výhledy na moře. Vnitřní stranu náměstíčka pak lemují kavárničky s kávou za 1 EUR a krásné apartmány k pronájmu.

TIP Ráno zde na náměstí potkáte místní rybáře, kteří přímo z auta prodávají své čerstvé úlovky.

Kdo přece jen na vaření není, může využít supermarketu SPAR, který je přímo v centru, pod námořnickými průlezkami :-)

Pokud už budete v těchto končinách, určitě si nenechejte ujít návštěvu nedalekého městečka Agaete.

Křivolaké uličky, krásné náměstí (opět se spoustou místních kavárniček) a to nejlepší místo na trénování španělštiny, protože turistů tu moc nepotkáte, ti jsou dole v přístavu :-).

Najdete zde také archeologický park Maipés. Pod širým nebem se můžete projít mezi téměř 700 hroby s obrovskými náhrobky (ty největší dosahují až 8 metrů na délku a 3 metrů na výšku) a vrátit se tak zpět o 1300 let.

Vstupné bylo pár EUR a místo opravdu magické.

Výlet Nr. 3  - Roque Nublo

Rokle sopečného původu, jedna z největších na světě, jejíž stáří se odhaduje na nějakých 4,5 milionů let. Místo, kde se v minulosti domorodci scházeli k bohoslužbám a odkud jsou tak úžasné výhledy, že se vám tají dech.

1813 m nad mořem je přece jen už nějaká výška.

Na samém vrcholku se nachází 80m vysoká skála, ke které se dá celkem pohodlně dojít vyšlapanou pěšinou (někteří odvážlivci dokonce v obutí a oblečení alá pláž).

My "horalé" jsme si nabalili s sebou i oběd (kilovou plechovku tuňáka a zeleninový salát) a výlet si prodloužili o hezky značený okružní trek kolem hory (celkem asi jen 5 km, takže i náš čerstvě 4 letý Martínek vše zvládl bez mrčení).

Ve španělštině znamená Roque Nublo "hora v mracích". Údajně tomu takto po většinu roku je, my měli ale štěstí na blankytnou oblohu a ač bylo po ránu mrazivých listopadových 11 stupňů, cestou zpět už i zde tak hřálo sluníčko, že jsme se svlékali do triček.

Po návratu na parkoviště jsme se zhrozili nad množstvím aut, která tu v několika řadách přibyla (když jsme v 9:30 dorazili my, byla tu všeho všudy asi čtyři).

Určitě se vyplatí si přivstat, jinak naprosto věřím komentářům na tripadvisoru, jaká noční můra to může být!

Výlet Nr. 4 - Maspalomas

19 km pobřeží na samém jihu Gran Canarie. Nejnavštěvovanější a nejvíc turistické místo celých Kanárských ostrovů. Obrovité písečné duny, které dosahují výšky i 30 m a rozléhají se na ploše úctyhodných 400 hektarů. A dle našich zkušeností i nejteplejší místo na ostrově. Slunce tu údajně svítí až 300 dní v roce.

A také jedna velká nudapláž (tolik svlečených lidí na jednom místě jsem neviděla za celý svůj život) a světoznámě proslulá destinace LGBT turistů ( lesbiček, gayů, bisexuálů a transexuálů). A to jako fakt :)

Až teď na netu jsem zjistila, že jsme nevědomky při geocachingu zabloudili do části dun, které jsou dokonce i na google mapách značeny jako gay beach. Schválně mrkněte, začíná od beach baru Nr.7 směrem k majáku a doporučuji nepřibližovat se ke keřům dál od pobřeží, pokud nechcete vidět víc, než unesete. My tam lovili kešky, takže vím, o čem mluvím ;-)

Ale návštěva rozhodně stojí za to. Když pominete ty davy, které se prochází po pobřeží sem a tam a všudypřítomné nahaté cizince s prstýnky na různých místech (ano, i tam!), tak si Maspalomas nejde neužít.

Výlet Nr. 5 - Aqualand Maspalomas

Výhoda toho, když vyrazíte na Kanáry v listopadu je, že valná většina dovolenkářů v tuto dobu jsou důchodového věku a ty na tobogánech nepotkáte. Takže v jindy přeplněném aquaparku, kdy si musíte kupovat FAST PASS, abyste na atrakce nečekali 45 minut, ale jen 20 jste skoro sami a my dnes opravdu měli pocit, že zaměstnanců je zde více, než hostů :-)

Vstupenky jsme kupovali online ještě z domu na stránkách www.aqualand.es
 a vzali jsme rovnou 2parks tickety i s Palmitos parkem.

POZOR většina tobogánů je přístupná od výšky 120 cm!

Výlet Nr. 6 - Playa del Pirata a San Agustín

Našli jsme ji náhodou a byli jsme nadšeni. Schovaná mezi vysokými skalami, s pozvolným vstupem do vody, tak akorát veliká a takřka opuštěná.

Schází se na ni strmými schody s několika nádhernými vyhlídkami.

Když nás odsud odpoledne vyhnaly černé mraky a vidina brzkého lijáku, přesunuli jsme se do nedalekého San Agustínu, ve SPARU si koupili oběd (křupavé bagety a čerstvou šunku a sýr u pultu) a prošli se po super několika kilometrové přímořské promenádě.

Výlet Nr. 7 - Teror

Poklidné městečko ve vnitrozemí, hojně navštěvované pro svou krásnou architekturu a historii.

Nádherné vyřezávané borovicové balkóny a basiliku Virgen del Pino, která byla vystavěna na místě zjevení panny Marie v roce 1481,  jsme si nemohli nechat ujít ani my s klukama.

Je úterý a právě jsme se dočetli, že vždy v neděli se zde na náměstí koná vyhlášený trh s domácí zeleninou, ovocem a rukodělnými výrobky. Tak příště.

Také se dozvídáme, že vždy počátkem září se sem sjíždí tisíce poutníků na oslavy právě již zmíněného zjevení panny Marie - Fiesta de la Virgen del Pino. Třeba v roce 2017 jich zde dorazilo údajně kolem 7000, neumím si představit, jak se na malé náměstíčko a do basiliky vešli...?

My si opět užíváme mimosezóny a toho, že davy tu rozhodně nejsou.

Procházíme se centrem, nasáváme nádhernou atmosféru basiliky a končíme v jedné z četných kaváren s kapučínem, mačkaným pomerančovým džusem a čerstvými koblížky. Čeká nás výstup na vrchol Osorio, tyčící se 968 m nad městečkem.

Auto necháváme zaparkované kousek od náměstí a vydáváme se vzhůru. Nejdříve jsme se ještě proplétáme mezi domky a nemůžeme než žasnout nad uzoučkými, příkrými cestami a pro mě naprosto nepochopitelnými parkovacími místy a zabijáckými vjezdy do garáží.

Po zhruba dvou kilometrech se napojujeme na hezky značený trek, vedoucí mezi políčky, obrovitými ostružinovými keři a alejemi kaštanovníků jedlých (kdybychom si byli 100% jisti, že to jsou opravdu jedlé kaštany, nasbírali jsme si jich víc, takto jsme si to vygooglili až doma a mohli jsme si pochutnat jen na čtyřech kouscích, které jsem si vzala do kapsy :-))

Našlapali jsme celkem asi 7 km a byli jsme moc rádi, že jsme sem zavítali. Krajina i výhledy byly úchvatné a nebýt toho bahýnka, které po včerejším vydatném dešti bylo naprosto všude, nemělo by to chybičku.

Ale co už, takto nás to alespoň donutilo koupit si prací prášek a poprvé zapnout pračku a taky pořádně vydrhnout boty. Naštěstí to super úrodné sopečné bahno pustilo a můžeme zase mezi lidi :-)

Výlet Nr. 8 - Sardina del Norte

Dnes jsme opět zamířili na severní pobřeží.

Hlavní cíl byl jasný, dát si k obědu sardinky v naší oblíbené restauraci na pobřeží ve vesničce Sardina del Norte (objevili jsme ji při naší poslední návštěvě ostrova před třemi lety a moc nám tu chutnalo).

Zbytek dne plánujeme strávit na hezké místní pláži.

Protože ale nejsme jen vysloveně válecí a plážové typy, tak jsme se cestou ještě zastavili u města Gáldar, kam google zval na prohlídku archeologického naleziště (vlastně spíše pohřebiště) z dob guanchů.

Túmulo de la Guancha, údajná královská hrobka, se vyjímala v celé své kráse na kopci s výhledem na rozbouřené moře. Abychom se ale k ní a k naučným cedulím dostali, tak jsme museli přeskočit nízkou kamennou zídku. Brána do archeoparku byla zavřená a vypadalo to, že tomu tak je již několik let.

Stejně tak celé městečko El Agujero se svou hezkou kolonádou, koupacími mořskými bazény, dětským hřištěm a posilovacími stroji na pobřeží připomínalo spíše město duchů.

To opravdu jezdí všichni jen na jih do Maspalomas?

Jejich škoda. Sardinky v Sardině jsou prostě NEJ!

Výlet Nr. 9 - Jardin Botánico Viera y Clavijo

Nádherná botanická zahrada vsazená do zeleného údolí poblíž hlavního města Las Palmas. Z vyhlídek jsou úžasné výhledy do okolí.

Obdivovali jsme obrovské kaktusy, dračince a spousty endemických rostlin, které jsou k vidění právě jen zde na ostrovech.

A dozvěděli se spoustu věcí, třeba že kaktus Cardón je znakem Gran Canarie, stejně tak, jako je u nás v ČR lípa.

Vstup je zdarma!

Více info na webu

a krátké, ochutnávkové video ZDE

Výlet Nr. 10 - sopečný kráter Caldera de Bandama

Chráněná přírodní rezervace, nacházející se kousek od Santa Brigidy, která rozhodně stojí za návštěvu.

Až na vrchol Pico de Bandama (569 m) se dá dojet pohodlně autem, jen pozor, neplánujte si výlet na pozdní odpoledne, po 17. hodině se zavírá závora na cestě a dolů už byste se nedostali. Z vyhlídky je krásně vidět  nejen hlavní město ostrova, ale dokonce celé severní a východní pobřeží a hornaté vnitrozemí na západě.

V těsné blízkosti sopky se nachází mimo jiné nejstarší golfové hřiště celého Španělska - Real Club de golf de Las Palmas de Gran Canaria.  Zub času se na něm rozhodně nepodepsal, je nádherně vsazeno do krajiny a i teď v listopadu zde bylo poměrně živo. Kráter Bandama, který s ním těsně sousedí, má ne nadarmo trefnou přezdívku - 19. jamka.

A to tedy pořádná. Se šířkou kolem 1 km a hloubkou více než 200 m se nedá přehlédnout. Po obvodu vede cca 3 km trek, kterým jsme se vydali i my.

Cestou nás pořádně sežahlo sluníčko a byli jsme moc rádi za pevné boty na nohou, protože některé pasáže po nezpevněné stezce a drolící se lávové drti byly celkem adrenalinové.

V každém případě ale nic nezvládnutelného, jak by potvrdil i náš 4 letý benjamínek Martínek a stálo to 100% za to!

Odpoledne jsme strávili na Playa de la Garita poblíž města Telde.

Jemný černý písek, pozvolný vstup do vody, sprchy, WC, kolonáda po pobřeží a opět nikde nikdo, takže značka ideál.

Za zmínku stojí i La Garita Blowhole - podvodní jeskyně, ve které působení mořských proudů sformovalo malý otvor, ze kterého každých pár minut tryská působením tlaku vodní gejzír. Dostanete se k němu příjemnou procházkou po kolonádě, nachází se pouhých 500m od pláže.

Druhý týden @ Finca Florian Tasarte

Pro přejezd na druhou stranu ostrova jsme si vybrali dálnici. Počasí na dnešek slibovalo zataženo a déšť a poslední, po čem jsme toužili, bylo ztratit se v horách v mlze a nečase.

I tak to ale bylo dobrodrůžo. Odpoledne se rozpršelo opravdu parádně a cílových  17 km z Mogánu do Tasarte jsme kličkovali mezi kameny, které se díky vydatnému dešti uvolňovaly z okolních útesů a byly na cestě v obou pruzích. A některé měly v průměru i dobrých 30 cm, takže jsme se jen modlili, ať zrovna žádný netrefí i našeho malého citroena. A když pod sebou navíc máte takřka kilometrový sráz, nejede se zrovna nejlépe...

Cestu jsme naštěstí přežili my i auto a okouzleni pohádkovými scenériemi kolem na stresy brzy zapomněli. Déšť začal ustávat a z vesničky Tasarte stoupaly oblaky páry. Erna, naše milá německá hostitelka, měla plné ruce práce, aby vymetla a vytřela několik cm vody, které napršelo všude možně, včetně jednoho z pokojů.

Večer jsme zakončili slavnostně - kluci ve vysněné venkovní výřivce, která bublala s krásnými 35 stupni a my si s Ernou a jejími přežranými kočkami dali pivko a se zájmem se zaposlouchali do jejího životního příběhu.

A to všechno v němčině, prosím :-)

Výlet Nr. 11 - Circular Veneguera trek (5 km)

Pouhých 12 km od našeho Tasarte na nás vykoukl z mapy tento hezký trek.

Top značení (ztratili jsme se jen jednou :)), krásná krajina, troška šplhání do kopců a následné sešupy dolů a navzdory včerejším dešti se to dnes dokonce obešlo i bez tun bahna.

Auto jsme zaparkovali u kostela na náměstí a pak už se vydali mezi lány kaktusů a terasovité sady plné ovoce, které jsme museli googlit, protože jsme ho nikdy neviděli :)

Pozdravili jsme se s několika farmáři, ale většina domků byla opuštěná.

Nastěhuje se sem ještě někdy někdo? A co my? Dokázali bychom, byť i na pár měsíců, takto jednoduše žít? Je tady tak nádherně!

Odpoledne jsme ještě zajeli na Playa de Tasarte.

Posetá nádherně vyhřátými kameny všech velikostí sice nebyla top místo na koupání, ale na začtení se do knížky, nebo jen pozorování obrovitých vln a užívání si vůně moře ta nej.

Na břehu najdete dokonce i malou rodinnou restauraci.

Výlet Nr. 12 - Puerto de Mogán

Vyrazili jsme brzo, abychom stihli probouzející se přístav a mělo to i další plus, bez problémů jsme našli parkovací místo :-)

Podle průvodců nejromantičtější místo celého ostrova, přezdívané "kanárské Benátky", bylo v ranním slunci opravdu kouzelné.

Mezi přírodními vodními kanály a tradičními bílými domky s barevnými okenicemi a spoustou nádherných květin jsme se prokličkovali až ke kotvícím jachtám a rybářským lodím.

Kluci byli nadšením bez sebe (jako ostatně v každém přístavu) a my si mohli v klidu vychutnat procházku s výhledem na širé moře a do snídaňových talířů námořníků.

Kolem poledne už slunce pálilo tak, že jsme to zapíchli na místní zlatavé a velmi populární pláži. Většina dovolenkářů byla ale naštěstí přilepená po většinu času na lehátkách pod slunečníky, takže prostoru jsme měli dostatek i pro fotbálek a plážový tenis.

Dneska prostě dovolenkový den jako s cestovkou :-)

Výlet Nr. 13 - Taurito

Pro nás opět srdcovka. V roce 2009 jsme zde (tenkrát ještě s CK) strávili Vánoce a byla to naše úplně první návštěva Kanárských ostrovů.

Ondrášek s Jakoubkem měi tehdy 14 měsíců a zrovna se učili chodit :-)

Dnes jsme odlovili kešky na okolních kopcích a pak si až do večera užívali obrovských vln a vyhřátého černého písku.

Všechny pláže na ostrově jsou totiž veřejné, takže ač jsou v rámci nějakého hotelového komplexu, jsou vždy volně přístupné.

Výlet Nr. 14 - Anfi del Mar

Za návštěvu stojí zde na jihu určitě i pláž Anfi del Mar, obklopená luxusními time-share resorty, přístavem a golfovým hřištěm, které zde v roce 1988 vybudoval norský podnikatel a miliardář Björn Lyng.

Ať už jste vyznavači vodních sportů, rybaření, chcete si půjčit loďku nebo přímo jachtu, nebo se jen tak projít přístavem a mezi obchůdky a dát si kávu a domácí zmrzlinu, každý tu najde to své.

Pláž je chráněná od vln a mořských proudů, moře je blankytné jako v Pacifiku a zlatobílý písek byl údajně dovezen až z Karibiku.

Vše je naprosto umělé a dokonalé a s pravou Gran Canarií to nemá nic společného.

Pokud ale návštěvu Anfi pojmete jako malý výlet do světa milionářů, tak rozhodně stojí za to! :-)

Výlet Nr. 15 - Playa de San Nicolás

Kombinace hezké a téměř opuštěné přírodní kamenité pláže, moc příjemného parku, dětského hřiště, sportoviště a venkovních posilovacích strojů, doplněné spoustou idylických restaurací s výhledem na moře s nepřemrštěnými cenami.

Navštívili jsme místní infocentrum, přezuli se do pevných botů a vyšplhali se na nedaleký kopec, kde jsme si užili několika kilometrový, hezky značený okruh, korunovaný nádhernými vyhlídkami.

TIP Určitě nevynechejte návštěvu nedalekého parku Cactualdea u městečka La Aldea de San Nicolás

Na prostoru 15.000m2, se svými více než 1.200 kaktusy, z nichž spousta dorostla do ohromných rozměrů (největší kaktus měří víc, než šest metrů!) se jedná o největší kaktusový park v Evropě.

Mimo pichlavé kaktusy zde najdete i spoustu palem, aloe, bodláků, ale i zvířat, jako třeba želvy, pávy a oslíky.

Na prohlídku si vyhraďte minimálně hodinu a půl. V parku je i hezká restaurace s terasou.

Třetí týden @ El Tablero, Maspalomas

Rozloučili jsme se s našimi milými německými hostiteli Florianem a Ernou a sjeli nadobro z hor, abychom příští dva týdny strávili na jižním, slunečném,  ale zato vyprahlém cípu.

Dnešní den byl opravdu jako stvořený pro přejezd. Od rána bylo sychravo a deštivo (ano, i na jihu občas prší) a vzhledem k tomu, že v našem dalším apartmánu jsme měli domluvený check-in až na 13h, skočili jsme si na super nezdravý oběd do Burger Kingu, kousek od našeho nového domova.

Blázni jsme si mysleli, že se v místním shopping centru schováme před deštěm.

Omyl. Snad kvůli horku, které tu po většinu roku panuje, nebo jen proto, že architekt byl blázen, mezi jednotlivými obchody a patry nebyla střecha...

Umíte si představit, jaké kluziště ty nablýskané kachličky na podlaze vytvořily :)

Výlet Nr. 16 - Palmitos Park

Krásná zoologická a botanická zahrada v jednom, která se rozkládá na ploše 240.000 m2 a lehce v ní strávíte celý den.

Těšit se můžete na podmořské akvárium, pavilon motýlů, kaktusový park, aligátory, klokany a opravdu spousta nádherných ptáků a papoušků.

Několikrát za den je zde také pro návštěvníky připravena vyhlášená delfíní show, přehlídka dravců a tropických ptáků a vystoupení cvičených papoušků.

Ač jsme tu byli již po několikáté, návštěva se nám opět moc líbila a protože už jsou všechni kluci přece jen větší, měli jsme dost času pročítat i cedulky u výběhů a expozic a dozvěděli jsme se fůru věcí. Zkrátka super, i pro home-schooling ;-)

Výlet Nr. 17 - Playa de Amadores

Pláž na jihu ostrova, s pozvolný vstupem do vody, před vlnami chráněná dvěmi hrázemi, oceněná modrou vlajkou za kvalitu poskytovaných služeb.

Stala se i naší oblíbenou a vždy se sem rádi vracíme.

Pohodlně se zde dá zaparkovat a strávit celý den odpočinkově, nebo se po cca 1 km dlouhé přímořské klonádě projít do přístavu Puerto Rico, který je hned vedle za útesem.

Tentokrát si kluci super zablbli na nafukovacích vodních atrakcích (a zničili tam taťku na půl dne :-) a Martínek se u břehu poctivě učí plavat bez rukávků.

Výlet Nr. 18 - Hike Motor Grande - Palmeral Noruega

Nevinný keškovací výlet nás zavedl na snad nejpopulárnější místo pro severské trekaře. Jaká náhoda.

Původně, až do roku 1989, zde bylo údajně smetiště. V 90. letech si pak toto místo vypůjčilo několik Norů s žádostí, jestli by zde mohli udělat odpočívadlo.

Uklidili největší binec, vysázeli palmový háj a nainstalovali lavičky.

Projekt měl úspěch, časem padl pod záštitu místního Norského klubu a dnes je tato náhorní plošina místem, kde se denně vydávají stovky skandinávanů (ať už těch trvale žijících na ostrově, nebo těch dovolenkujících), aby se tu potkali a popovídali si.

Nevěřili jsme svým očím, když jsme se s vyplazenými jazyky vysápali ze strmého průsmyku (v němž některé pasáže byly i na nás, zkušené blázny, tak drastické, že jsem Martínka držela co jsem mohla a zakazovala si dívat se dolů pod sebe) a pak uviděli ty davy nahoře.

Až potom jsme zjistili, že cesta, kterou jsme si podle mapy.cz vybrali my, není zdaleka jediná, která sem vede. Někteří došli po pohodlné široké pěšině od moře, jiní dokonce přijeli auty nebo organizovaným výletem na čtyřkolkách.

Náš okruh byl ale určitě nejstrmější a nejdobrodružnější, hlavně ty úseky s lany a prudký sešup dolů kolem bývalého vodního potrubí.

Milovníkům adrenalinu nelze než doporučit. Napište si o podrobnou mapku! :-)

Výlet Nr. 19 - Santa Lucía de Tirajana

Zhruba půl hodinky jízdy od moře, zasazené do zeleného barranco de Tirajana se spoustou bujné vegetace a palem, najdete nádherné, opečovávané městečko, které jsme odhlasovali jako naše TOP na Gran Canarii.

Prošli jsme se úzkými uličkami a po troše bloudění i mezi kaktusy a mega aloemi v příkopu pod mostem :-), pochutnali si na místních vyhlášených máslových sušenkách a zchladili se v krásném kostele na vršku.

Všude bylo živo, v kostele oprašovali stoletý prach a umývali okna, v centru natírali zábradlí a připravovali prostor na hřišti. Mysleli jsme si, že snad předvánoční úklid, ale v pekárně nás vyvedli z omylu.

Na 13.12.2018 se chystá pouť la Romería de Los Labradores na počest Virgen del Rosario (koná se každoročně, vždy v neděli po svátku sv. Lucie).

Ulice jsou prý v tento den plné lidí v převlecích za rozmarýn a můžete spatřit desítky vozů tažených traktory nebo dobytkem, které četným návštěvníkům nabízejí typické místní produkty, jako víno, rum, sýr, vepřové kousky či smažené sardinky.

Tak jestli máte cestu, tak se zajeďte podívat, my už v tu dobu budeme bobovat doma na zahradě ;-)

V bezprostřední blízkosti můžete navštívit i Fortaleza Grande, skalní formu tajemně tvarovanou jako pevnost.

Legenda říká, že v roce 1483 mnoho Guanchů (původních obyvatel) odmítlo konvertovat na křesťanství a místo toho se raději vrhli dolů z těhto skal.

Čtvrtý týden @ Casa Lucía, Vecindario

Náš pobyt se chýlí pomalu ale jistě ke konci a my se přibližujeme k letišti. Apartmán máme tentokrát opravdu luxusní, s třemi ložnicemi, dvěma koupelnami a dokonce i troubou. Nedá mi to a upeču kuře s rýží, člověk už si připadá skoro jako doma :-)

Menší nevýhoda je, že na této východní straně ostrova je dost větrno (ne nadarmo je nedaleké Pozo Izquierdo vyhlášeným místem pro windsurfing).

Nevěšíme ale hlavu a po snídani vždy vyrážíme na některou z jižních pláží. Po dálnici je to půl hodinka jízdy a to sluníčko a vyhřátý písek za to určitě stojí. O to víc, když si člověk uvědomí, že doma bude za pár dnů čelit teplotám o 25 stupňů nižším...